Du har afvist cookies, derfor vil hjemmesiden ikke fungere optimalt. Du vil ikke kunne logge ind eller registrer og betale før du accepterer cookies.

Du kan ændre dit valg af cookies nederst på siden.

Engineering – hvad kan det bidrage med til undervisningen?

Af Sara Rosendal, www.engineerthefuture.dk
FK3 2017 7 1
Nyt 30- millioner kroners projekt skal klæde fysik-, kemi- og naturfagslærere på til at inddrage engineering i undervisningen.

Nye arbejdsformer er med hastige skridt på vej ind i skolernes naturfagsundervisning. Et nyt 30-millioner kroners projekt Engineering i Skolen er netop blevet søsat med det formål at introducere nye måder at undervise på i blandt andet fysik/kemi og natur/teknologi. Ideen med projektet er at udvikle en engineering-didaktik tilpasset den danske grundskole og kompetenceudvikle fysik/kemi- og natur/teknologi-lærere, så de i fremtiden kan inddrage engineering-metoder i deres undervisning. Det fortæller Martin Krabbe Sillasen, docent i naturfagsdidaktik på VIA University College., Han er en af ankermændene i udviklingen af den nye didaktik.

Registrer dig for at læse mere …

© 2020 Fysik- og Kemilærerforening. Alle rettigheder forbeholdes.